6 av 10 män vill ha partners utan parfym i sängen

21 mars 2017

En ny undersökning har avslöjat att även om parfym spelar en roll i att attrahera älskare till varandra, när det gäller de mest intima stunder, föredrar de flesta män som har otrohetsaffärer att andas in deras älskare naturliga doft, medan kvinnor är lika stora fans av naturlig doft och parfym. Det här kan ge ledtrådar om huruvida din partner ägnar sig åt utomäktenskapliga affärer.

Undersökningen, som genomfördes av VictoriaMilan - en dejtingsida för människor i äktenskap och i relation som vill involvera sig i en otrohetsaffär - frågade 5807 personer som njuter av utomäktenskapliga affärer från tio länder för att upptäcka deras preferenser när det gäller lukten av deras älskare.

Både män och kvinnor har starka åsikter om parfymen de vill att deras älskare ska använda - ända ner till det exakta märket och typ av lukt - men när det gäller de mest intima stunder mellan lakanen, vill 62,1% män och 53,3% kvinnor ha sin älskare “au naturel”.

Både män och kvinnor i Danmark röstade starkt för att ha en naturligt doftande älskare i sängen, med massiva 64,3% av kvinnorna och 58,6% av män som säger att parfym har ingen plats i en boudoir.

Svenska kvinnor å andra sidan kan gå åt båda hållen, med bara 1% som skiljer rösterna i favör för män som bär cologne i sängen (51%). Norska kvinnor är delade på liknande sätt med 51,9% som är överens med svenska kvinnor att en man som kommer till sängs cologne är hetare.

Spanska kvinnor känner starkare för sexiga parfymer, med 56% som föredrar en man med en sexig parfym. Undantaget från regeln är kvinnor från Frankrike, Sverige, Belgien, Spanien, Norge, Polen och Nederländerna - dessa kvinnor föredrar att könna doften av cologne under de hetaste madrassstunder.

När det kommer till att välja parfymer, föredrar de flesta män (34,2%) damer som doftar en blommig doft, medan 42,4% av kvinnorna njuter av män med en sportig doft. 24,7% av kvinnorna vill att deras mans cologne ska lukta kryddigt medan 22,9% är attraherade av en fruktig doft. Den minst populära doften för män skulle vara en blommig sådan - med bara 10% av kvinnorna som röstar på det som sexigast. När det kommer till damparfymer, är blommiga dofter den sexigaste, tätt följt av fruktig (32,3%). Sportig (22%) fick nästan en femtedel av rösterna, och kryddiga dofter kommer in med bara 15,5% av herrarna.

Medan majoriteten av länderna är överens över att blommiga dofter passar kvinnor och sportiga parfymer är perfekt för herrar, är smakerna hos män i Finland lite annorlunda. Majoriteten av finländska män (42,3%) vill att deras kvinna luktar fruktigt.

Undersökningen presenterade dom vuxna otrogna ett urval av 25 bästsäljande parfymer från internationellt erkända varumärken för att upptäcka vad som tänder människor mest.

De varumärken som sätter det när det gäller sexiga dofter som skapar dofter som sår de första frön av attraktion är Abercrombie & Fitch - med en femtedel av män som säger att de kommer att släppa allt för en kvinna som bär varumärkets signaturdoft, och 20,8% av kvinnorna smäller av över män som doftar Hugo Boss.

män vill ha partners utan parfym i sängen

Inte helt överraskande, faller franska män och kvinnor över dofter från Dior - 57,1% av kvinnorna och 27,3% av män i Frankrike säger att dofter från Dior är det sexigaste.

På samma sätt tänder amerikaner av en doft från ett amerikanskt varumärke, med 30% av kvinnorna och 23% av män röstar på Abercrombie & Fitch som den sexigaste doften på marknaden.

Chockerande, röstade belgiska män och kvinnor också på Abercrombie & Fitch dofter som de sexigaste dofterna med överväldigande 62,5% av kvinnorna och 26,9% av männen som säger att de älskar märkets parfymer.

En tredjedel av polska kvinnor är överens, säger Abercrombie & Fitch har den bästa herrcologne, men den mest populära doft män vill ha på kvinnor är från Lacoste - med 23,5% av rösterna.

Nederländska män (15,4%) instämmer med den överväldigande trenden på att attraheras av Abercrombie dofter, men 25% av nederländska kvinnor röstade på att Bvlgari har dom sexigaste parfymerna.

Grundare och VD för Victoria Milan, Sigurd Vedal säger att ofta är en parfym en förlängning av någons personlighet - och folk har vad de kallar för sin “signaturdoft” i åratal.

“Det finns ingen tvekan om att parfym är vad som initialt lockar älskare till varandra, och nu har vi upptäckt att mellan lakanen, vill älskare ha varandra naturligt - helt naturligt. Vi vill inte ge bort några hemligheter, men om din make eller maka antingen slutar använda parfym, eller förändrar deras “signaturdoft” är det en god indikation på att någon har sagt till dem att de luktar bättre utan det - och att det förmodligen hände när de hade vilt, passionerat sex.”, antydde Mr Vedal.

Victoria Milan studie samlade dessa data från aktiva medlemmar som njuter av sitt kärleksliv och utomäktenskapliga affärer i tio länder: Spanien, Belgien, Frankrike, USA, Polen, Holland, Sverige, Danmark, Finland och Norge.

Antal kvinnliga medlemmar som vill ha män med parfym i sängen

Belgien 77.3%
Frankrike 57.1%
Spanien 56.0%
Polen 52.4%
Norge 51.9%
Sverige 51.0%
Nederländerna 50.0%
Finland 41.3%
Danmark 35.7%
USA 24.1%

Antal manliga medlemmar som vill ha kvinnor med naturlig doft i sängen

USA 70.8%
Norge 66.5%
Finland 63.7%
Sverige 64.7%
Nederländerna 60.2%
Belgien 59.0%
Danmark 58.6%
Spanien 55.7%
Polen 48.4%
Frankrike 30.0%

För mer information, vänligen kontakta press@victoriamilan.com

Victoria Milan är en av världens ledande diskreta sociala nätverk för män och kvinnor som söker en hemlig otrohetsaffär. Tjänsten lanserades av medieansvariga, Mr Sigurd Vedal, under 2010, och har idag blivit ett av världens snabbast växande och ledande sociala nätverk för diskreta utomäktenskapliga affärer, passerar över 5 miljoner medlemmar i hela världen i mer än 33 länder.